De laatste jaren is de aandacht veelal gericht op de snel groeiende Aziatische markten. Maar ook in Latijns-Amerika vindt een enorme ontwikkeling plaats. Was het continent voorheen met name gericht op de inkoop van grondstoffen, inmiddels is er sprake van een sterk opkomende middenklasse met een grote behoefte aan westerse producten. Nationale bedrijven groeien uit tot globale spelers en vestigen zich steeds nadrukkelijker op de Latijns-Amerikaanse markt. Chileense ketens zoals Cencosud (Jumbo) en Falabella zijn goede voorbeelden van krachtige Latijns-Amerikaanse ondernemingen die hun activiteiten op het continent uitbreiden. Deze groei, die gepaard gaat met de veranderende vraag van een jonge bevolking, biedt kansen voor Nederlandse MKB’ers met een onderscheidend product. Ook innovatieve sectoren zijn in ontwikkeling: zo is Medellín in 2013 verkozen tot meest innovatieve stad ter wereld. Deze tweede stad van Colombia kent een levendige ICT- en technologiesector.
Vanuit ons kantoor in het hart van Colombia, de koffieregio, begeleiden we Nederlandse MKB’ers bij hun eerste stappen op de Colombiaanse en Peruaanse markt. Van het organiseren van handelsmissies en het opzetten van matchmakingprogramma’s tot het vertegenwoordigen en in de markt zetten van uw product: ons team van lokale medewerkers staat voor u klaar. Heeft u interesse in landen als Brazilië, Mexico of Chili en wilt u een integrale aanpak? We werken nauw samen met Transfer-LBC, Latijns-Amerikaspecialist, en bieden u een totaalpakket met één aanspreekpunt.